[01] Jakie świece zapłonowe i przewody do 2.0 AQY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ralfp
    Ambiente
    • 2014
    • 120
    • Octavia III combi (5E5)
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    [01] Jakie świece zapłonowe i przewody do 2.0 AQY

    Zamieszczone przez tomekb1
    Zastanawia mnie tylko co robią fachowcy w salonach. Zarówno w VW jak i w Skodzie na pytanie jak dbać o dpf otrzymałem odpowiedź, że wystarczy raz na tydzień-dwa przegonić auto jakieś 20 km. Teraz wiem, żę to tak nie działa.
    to mniej więcej tak działa najlepiej jak można wjechać na drogę szybkiego ruchu/autostradę

    osobiście nie kupowałbym diesla dla takich przebiegów o jakich piszesz, jesli będzie się często wypalał to i spalanie będzie większe, dla wolnych obrotów jest to ok 1,1 l/h zamiast 0,7 ll/h i nic z tym nie zrobisz bo jadąc do pracy auto będzie miało priorytet wypalania a nie oszczędności
    oczywiście jest DPF do ogarnięcia ale dla tych przebiegów dziennych nie warto się dręczyć
  • cegla66
    Drive
    • 2012
    • 55

    #2
    [01] Jakie świece zapłonowe i przewody do 2.0 AQY

    Witam,

    Jakie świece i przewody polecacie do wspomnianej skodziny?
    Jakie parametry powinny mieć świece? (czy do wersji z gazem jakieś inne?Planuję montaż LPG w najbliższym czasie więc może się wstrzymam jak sa inne).

    No i jakie przewody?

    Z góry dzięki za podpowiedzi.
    Today is the day after yesterday.

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Świece i przewody jak chcesz zmieniać to bierz NGK i będziesz miał spokój. Świece takie jakie przewidział producent do Twojego silnika. Nie bierz żadnych świec udziwnionych, specjalnych itp. Najlepiej jednoelektrodowe.
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8160
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        cegla66, np http://allegro.pl/skoda-octavia-vw-b...491045288.html
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • PieTrzaK
          L&K
          • 2009
          • 1323
          • Octavia I (1U2)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          Świece NGK od kiedy są made in France a nie in Japan wcale szału nie robią. :wink:

          Komentarz

          • Northeusz
            RS
            • 2010
            • 1677
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez PieTrzaK
            Świece NGK od kiedy są made in France a nie in Japan wcale szału nie robią. :wink:
            Ale problemu też nie, a chyba o to bardziej chodzi . Do robienia szału zmienia się np felgi, nie świece :lol:
            Pozdrawiam
            Northeusz

            Komentarz

            • PieTrzaK
              L&K
              • 2009
              • 1323
              • Octavia I (1U2)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              Ja z nimi problemy miałem, dlatego osobiście nie polecam. 2 komplety kupione z zupełnie różnych źródeł były powodem nierównej pracy silnika. Nie wiem, może trafiłem na jakieś wadliwe, ale wywaliłem w cholerę, zjeździłem od tego czasu 2 komplety Iskier, obecnie mam Denso i problemów brak. :wink:

              Komentarz

              • cegla66
                Drive
                • 2012
                • 55

                #8
                Przeowdy spox, nawet dobra cena.

                A parametry świec skąd mam wytrzasnąć?
                No i jak z tym gazem? Czy do auta z gazem i bez podejdą takie same świece?

                Odnośnie paramterów świec znalazłem info na stronie NGK, mają całkiem fajną wyszukiwarkę.

                Ale co z tym gazem? podejdą te same co do Pb?
                Today is the day after yesterday.

                Komentarz

                • Northeusz
                  RS
                  • 2010
                  • 1677
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez cegla66
                  Przeowdy spox, nawet dobra cena.

                  A parametry świec skąd mam wytrzasnąć?
                  No i jak z tym gazem? Czy do auta z gazem i bez podejdą takie same świece?

                  Odnośnie paramterów świec znalazłem info na stronie NGK, mają całkiem fajną wyszukiwarkę.

                  Ale co z tym gazem? podejdą te same co do Pb?
                  Podejdą jak najbardziej. Dobrze by było, żeby były jednoelektrodowe.
                  Pozdrawiam
                  Northeusz

                  Komentarz

                  • robson1963
                    Classic
                    • 2012
                    • 16
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Niterra ist der weltweit führende Hersteller der Marken NGK Ignition Parts und NTK Vehicle Electronics. Niterra ▶ beste Zünd- und Sensortechnik

                    wejdź na wyszukiwarkę i dobierz do swojego samochodu. Proste???
                    Specjalizacja grupa VW i Opel, inne też
                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • mariush19
                      Rider
                      • 2009
                      • 634
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      odgrzeję delikatnie.

                      Od miesiąca walczę z wypadaniem zapłonów błędy 16684 16685 16686 16687.
                      Objawem jest delikatne szarpanie na niskich obrotach poniżej 1000 lub na biegu jałowym.
                      Zacząłem od wymiany świec na NGK jedna elektroda, następnie nowe przewody zapłonowe BERU. Objawy cały czas takie same i błedy. Kolejnym etapem była wymiana cewki, używana co prawda ale oryginalna z auta 1.2 TSI z połowy 2012 roku więc nie jedenastoletnia jak moja oryginlana . Objaw nadal ten sam. Podłamany pojechałem do gazowników (nowy gaz 15tys przebiegu) Gazownik stwierdził że z gazem wszystko ok. Coś mnie tknęło żeby odpalić auto w nocy i mym oczom ukazała się dyskoteka :x .
                      Iskry skaczą po przewodach. Może nie bez przyczyny, np jeden przewód dotyka do pokrywy zaworów, jeden opierał się o listwę wtryskową. Nie przyłożyłem uwagi do ich prawidłowego ułożenia w spinki. Zasadnicze pytanie moje brzmi czy te przewody powinny być od siebie i od metalowych/aluminiowych miejsc odizolowane całkowicie? przy samej cewce jest wręcz "pęk" tych przewodów, spiętch spinką dystansową ale dotykają do siebie. Oryginały które były podejrzewam od nowości auta miały na końcach od cewki takie grube izolacje około 10cm, te BERU tego nie miają, mimo że wyglądają bardzo solidnie i mają silikonowy oplot. tam przy cewce jeden przewód idzie pod tym stelażem od "odkurzacza" i tam raczej musi dotykać metalu.? Co tu teraz z tym zrobić? całkowita separacja? czy jakiś peszel? ale to druciarstwo będzie?

                      Komentarz

                      • cegla66
                        Drive
                        • 2012
                        • 55

                        #12
                        Ooo. To ciekawe.musze sprawdzic w nocy u siebie bo pomimo tego ze wymienilem to co Ty ale cewka nowa to nadal zaplon u mnie wypada.
                        Today is the day after yesterday.

                        Komentarz

                        • mariush19
                          Rider
                          • 2009
                          • 634
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          właśnie ja po wymianie tych elementów nigdy bym nie pomyślał że jakieś iskry mi będą latać. Jakie przewody zakładałeś tez Beru? zdejmowałeś kolektor, układałeś je w każdą spinkę, oddzielałeś od siebie? Może tu tkwi problem może jakiś czuły układ jest i to musi być odizolowane? albo takie teraz k.... przewody robią!

                          Komentarz

                          • cegla66
                            Drive
                            • 2012
                            • 55

                            #14
                            Przewody z tego co pamietam to beru ale jak je ostatnio ogladalem to zdziwilo mnie to ze nie ma na nich ani jednego napisu. Tak jakby byly to jakies no name chinskie. Mechanik mi je kupowal i zakladal.ale chyba beru tak maja. Kolektor byl zdejmowany i wssystko bylo robone jak nalezy... zastanawiam sie czy nie zainwestowac w ngk. Na poczatkumyslalem ze mam ten problem tylko jak jest wilgtno ale wczoraj ladnie sucho bylo a tu doopa-znowu wypada.. juz sie troche z tym pogodzilem ale strasznie mnie to denerwuje.
                            Ps. Jakos misiac temu jeszcze raz wszystko rozmontowalem i zlozylem i nadal to samo. Daj znac jak rozwiazesz problem.
                            Today is the day after yesterday.

                            Komentarz

                            • mariush19
                              Rider
                              • 2009
                              • 634
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #15
                              Ja mam Beru ZEF1117, na przewodach nic nie ma, ale na tych metalowych fajkach jest wybite BERU i wszystkie numery z tym związane, na fajce od cewki jest tez wybite BERU, wyglądało to solidnie do czasu aż wczoraj zobaczyłem tą dyskotekę, u mnie zapłon wypada tylko na LPG i tylko w zakresie poniżej 1000 obr ale to też jest irytujące, dodatkowo jak włączę klimę to nie chce trzymać biegu jałowego i wtedy mam dobre pole do obserwacji. W sumie na vagu widać że nie wypadał tylko zapłon 4 cylindra czyli ten z najkrótszym przewodem. Dodatkowo zgibiłem paragon od tych przewodów to nawet tego nie zareklamuje, jestem można powiedzieć w koziej d....
                              P.S czy ta uszczelka od kolektora się niszczy przy jego zdejmowaniu? ja u siebie jeszcze ani razu nie zdejmowałem go, wszystko ginekologicznie

                              Komentarz

                              • cegla66
                                Drive
                                • 2012
                                • 55

                                #16
                                Hmm. Nie wiem czy uszczelka sie niszczy. Mechanik robil. Ja jak wlacze dlugie,ogrzewanie szyby foteli itd to jeszcze bardziej szarpie. Na lpg mocniej ale na pb tez czuje. Tylko na wolnych obrotach to zauwazam.

                                Właśnie sprawdziłem, też mam BERU, może to one robią nam tyle problemów? Jak skończę remont zawiechy to się szarpnę na NGK.

                                U mnie to chyba bardzie skomplikowana sprawa-sprawdzałem jak się ściemniło i u mnie nic nie iskrzy....
                                Today is the day after yesterday.

                                Komentarz

                                • mariush19
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 634
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  Ja wracam do gry tj znalazłem paragon od tych beru, więc w razie czego będę reklamował. Dziś będę miał czas to znów trochę pokombinuję, mam parę pomysłów. Porównałem właśnie stare przewody które sa oryginalne z daty produkcji auta z tymi beru i wychodzi że oryginał NIE BYŁ FIRMY BERU. Oryginał jest niemieckiej firmy BREMI ! i jakość wykonania oryginału i tego dziadostwa co kupiłem to kosmos na korzyść oryginału. Sprawdzałem te stare przewody. oprócz troszkę "przypalonych" gniazd w fajce do świecy wyglądają nadal bardzo dobrze, wyczyszczę dziś to papierkiem ściernym i założę jeszcze raz stare. Aha opór tych starych wynosi na każdnym 5-5,5 kohm tylko ten najkrótszy ma 10kohm a powinien mieć raczej najmniejszy. Napiszę o efektach prac jak jakieś będą

                                  Komentarz

                                  • zaps
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 71

                                    #18
                                    U mnie założyłem przewody Boscha a świece NGK i jestem bardzo zadowolony.

                                    Komentarz

                                    • mariush19
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 634
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      Sprawdziłem dokładnie, na tych nowych BERU miałem wypadanie zapłonu na 1,2 i 3 cylindrze. Założyłem te stare przewody i wypadanie zapłonu było tylko na 1 cylindrze, zmieniłem przerwę na świecy w tym cyl i jak ręką odjął. Toczyłem się bez dodawania gazu kilometr i ani razu nie przerwał. Cieszyłem się tak od piątku do dzisiaj, dziś znów przerywa. K....a!! Reklamuje te beru i zobaczę , ciekawe czy sie uda forsę odzyskać czy dadzą znów tą chińszczyznę, tak to by kupił NGK, albo oryginał BREMI

                                      Komentarz

                                      • zsolpyw
                                        Elegance
                                        • 2012
                                        • 897

                                        #20
                                        Ja mam kable NGK, swieczki NGK seryjne nieudziwnione i na LPG super hula!
                                        Nastepne pomysle jak tu udziwnic :diabelski_usmiech
                                        Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                        Jeżdżę w blasku
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                        Komentarz

                                        • mariush19
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 634
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #21
                                          Nowe fakty, krótko się nacieszyłem bez przerywania , bo zaraz na drugi dzień znów zaczeło przerywać. Ostatecznie mam założone stare przewody, i przerwę na wszystkich świecach zmniejszyłem na 0,7mm. Teraz jest prawie idealnie, prawie bo czasem pojedyńcze wypadanie zapłonu czuć, ale nie seryjnie jak było wcześniej. Nawet nie zarejestruje tego ECU jako błąd bo jeżdże dwa tygodnie i błędów brak. Bieg jałowy stabilny, na klimie tak samo. Na razie nie będę walczył z tymi pojedyńczymi przerwaniami, nie wiem co jeszcze można zrobić, może przewody NGK, może inne świece, może platyny albo irydowe? Przyszłość pokaże. Na razie można się cieszyć jazdą. Muszę podjechać tylko znów do gazowników bo jak im reklamowałem że niby to wina instalacji to biedaki ratowali się wzbogaceniem mieszanki na niskich obrotach i teraz mam korektę długoterminową -25% na niskich

                                          Komentarz

                                          • krisoctav
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 417

                                            #22
                                            jak świece wymieniłeś mariush19 i dalej problemy to jeszcze cewka jest do sprawdzenia wymontuj i zobacz czy nie jest popękana po pierwsze jeśli tak to do wymiany a ogólnie na gazie bardziej dostaje w kość

                                            Komentarz

                                            • mariush19
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 634
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #23
                                              Cewka wymieniona zaraz po świecach i przewodach. Kupiłem używkę ale od Leona 1.2 TSI z 2012 roku więc jak nówka. Stara również wyglądała dobrze bez pęknięć wybrzuszeń itp.
                                              Nie tyle cewka dostaje bardziej w kość bo przecież taką samą iskrę musi wytworzyć i wytwarza, po prostu LPG "trudniej" zapalić dlatego nawet najmniejsza niedoskonałość/usterka układu WN natychmiast jest obnażona w postaci wypadania zapłonu.

                                              Komentarz

                                              • Bartek.K
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 396

                                                #24
                                                A jakie świece stosujecie? Takie jak fabryka nakazała,3 elektrodowe czy jakieś inne? :diabelski_usmiech
                                                Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                                Komentarz

                                                • mariush19
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 634
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #25
                                                  Ja miałem chyba naprawdę fabryczne zakładane w fabryce w 2002 roku ( 3 elektr) bo były strasznie zmęczone... Założyłem 1 elektrodowe NGK i w sumie jakiś czas po wymianie tych świec zaczęły się te cyrki.. Może trzeba na 3 elektrodach jeździć ale tam przerwa 1mm jest, a tu wychodzi im mniejsza tym równiej chodzi ale w nieskończoność zmniejszać nie można bo nie tędy droga.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...